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 Oggetto del messaggio: L'albero fuori dal cambio è rotto
MessaggioInviato: dom 11 giu 2017, 22:58 
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I was touring in Scotland until suddenly the bike dropped, while approaching a roundabout. I was surprised, because I was braking hardly. The driver footrest broke and some damage that you get when such things happen. So I put the other footrest at the driver position and wanted to continue my trip. I started and put in gear, and the bike stayed where it was. I started examining the bike, put it on the stand and turned the wheel, something loose in the swingarm it sounded. A friendly local motorcyclist offered to put the bike in his garden to examine further. So we did, went to Halfords to get a tool to dismount the rearwheel, and in 10 minutes it was clear: the outgoing shaft out of the gearbox is broken. My insurance brings the bike back home, and paid the tickets to fly home.
The broken shaft made the cardan shaft rotate in the swingarm and locked the wheel momentarily, that made me drop with the bike.

Stavo viaggiando in Scozia fino all'improvviso la bicicletta cadde, mentre si avvicinava a una rotatoria. Sono stato sorpreso, perché ero frenata a malapena. Il poggiapiedi del conducente è rotto e alcuni danni che si ottiene quando tali cose accadono. Così ho messo l'altro poggiapiedi alla posizione del conducente e volevo continuare il mio viaggio. Ho iniziato e messo in marcia, e la moto rimase dove era. Ho iniziato a esaminare la bicicletta, metterlo sul supporto e girare la ruota, qualcosa di allentato nel forcellone che suonava. Un motociclista locale amichevole offerto per mettere la moto nel suo giardino per esaminare ulteriormente. Così abbiamo fatto, siamo andati a Halfords per ottenere uno strumento per smontare il volano, e in 10 minuti è stato chiaro: l'albero in uscita dalla cambio è rotto. La mia assicurazione porta la bicicletta a casa e paga i biglietti per volare a casa.
L'albero rotto ha fatto ruotare l'albero cardano nell'armadio e bloccato la ruota momentaneamente, che mi ha fatto cadere con la moto.

Quindi questo è ciò che sembra.
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Paul Minnaert

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 Oggetto del messaggio: Re: L'albero fuori dal cambio è rotto
MessaggioInviato: lun 12 giu 2017, 1:04 
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but how many km have your stelvio?

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 Oggetto del messaggio: Re: L'albero fuori dal cambio è rotto
MessaggioInviato: lun 12 giu 2017, 7:39 
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so bad to read a post lime this.
if is possibile let you know to us how you fix your bike.
good luck|!

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l'importante e' andare in moto
Islandainmoto.it


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 Oggetto del messaggio: Re: L'albero fuori dal cambio è rotto
MessaggioInviato: lun 12 giu 2017, 8:12 
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All the best for you Andrea for tour bike! Good luck Paul.


...e adesso prepariamoci ad interminabili pistolotti e pipponi da parte del buon Freno :smoke01

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Il più grosso limite delle mie moto…sono io.
Io continuo a comperare le moto che mi piacciono, spero non si rompano.


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 Oggetto del messaggio: Re: L'albero fuori dal cambio è rotto
MessaggioInviato: lun 12 giu 2017, 8:14 
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All the best for you and for your bike, Paul. Good Luck.

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 Oggetto del messaggio: Re: L'albero fuori dal cambio è rotto
MessaggioInviato: lun 12 giu 2017, 8:43 
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Hi Paul, I'm sorry to read what happened, the important thing is that you are ok,

Good luck

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«stare fermi è esistere, viaggiare è vivere»
Chris McCandless

Alberto


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 Oggetto del messaggio: Re: L'albero fuori dal cambio è rotto
MessaggioInviato: lun 12 giu 2017, 12:14 
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Happy to know you're safe and not injured.
Quite disappointing interrupting the tour someone has waited for a long time and sending back home a broken motorcycle as well.
Interested in how this story ends. How's your mind? Gonna fix it or search for a new motorbike?
Should happen to me something like that, I guess I would lose my confidence in that bike : wouldn't feel safe in my head actually.
Ciao from Italy

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 Oggetto del messaggio: Re: L'albero fuori dal cambio è rotto
MessaggioInviato: lun 12 giu 2017, 14:27 
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:distucco :distucco :distucco

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 Oggetto del messaggio: Re: L'albero fuori dal cambio è rotto
MessaggioInviato: lun 12 giu 2017, 14:27 
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 Oggetto del messaggio: Re: L'albero fuori dal cambio è rotto
MessaggioInviato: lun 12 giu 2017, 15:29 
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62500km And I will fix the bike, what else? I just had thought about putting ABS on it. Would not have helped :-)

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 Oggetto del messaggio: Re: L'albero fuori dal cambio è rotto
MessaggioInviato: lun 12 giu 2017, 16:23 
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...You are a great Paul ... try to tell Moto Guzzi customer service what happened and it may be that a hand will give you ... that help you somehow ... I wish you the best ... good luck ...

:byee :byee

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Etiamsi omnes ego non ( almeno spero )

Non smetti di fare le cose perché sei vecchio,
sei vecchio perché smetti di fare le cose.

Se vedi il tuo bicchiere mezzo vuoto, travasalo in uno
più piccolo e smettila di rompere i cogl@@ni. ( Mara Maionchi )


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 Oggetto del messaggio: Re: L'albero fuori dal cambio è rotto
MessaggioInviato: gio 15 giu 2017, 17:22 
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Paul, I suggest you to contact Moto Guzzi about what happened.
Let me know if you need help with the italian language.

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Stelvio 4V - 2010 - scarico Agostini - mappa grisoghetto.com - batteria litio
Economia reale contro fanta-finanza: sei più ricco con due uova a 6 euro o con dodici uova a 1 euro? (rileggere più volte se necessario)


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 Oggetto del messaggio: Re: L'albero fuori dal cambio è rotto
MessaggioInviato: ven 16 giu 2017, 15:45 
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frenostanco ha scritto:
Paul, I suggest you to contact Moto Guzzi about what happened.
Let me know if you need help with the italian language.

Ok che MG è mal messa ma vendendo(anche se poco) in tutto il mondo qualcuno che riesce a tradurre spero che ci sia... :ansia

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 Oggetto del messaggio: Re: L'albero fuori dal cambio è rotto
MessaggioInviato: ven 16 giu 2017, 22:12 
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Where to contact Moto Guzzi customer service? here? http://static.piaggio.com/contact_us/fo ... zi_en.html

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 Oggetto del messaggio: Re: L'albero fuori dal cambio è rotto
MessaggioInviato: sab 17 giu 2017, 14:58 
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yes, that is the contact form for customer service
or you can call 00800 1223370 (only outside from Italy)
goog luck!

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Ciao, Renzo.


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 Oggetto del messaggio: Re: L'albero fuori dal cambio è rotto
MessaggioInviato: sab 17 giu 2017, 17:01 
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Ok I send this:

Dear customer service,

I was driving slow with my Stelvio at around 10 km/h, when I dropped with the bike. There seemed no reason for that. When I wanted to travel further, the traction to the rearwheel was lost. The engine was running fine, but bike didn't move.

So what is wrong? the Driven shaft, the thing that comes out of the gearbox to bring the power to the rearwheel (part GU05213631)was broken in two pieces. I add a link to the picture the shows the part, inside the drive shaft. This is no serviceable part.
https://s16.postimg.org/qwfpgforp/IMG_0370.jpg
At the moment that it broke the rearwheel was blocked.
I'm lucy the it didn't happen at a higher speed. Could have killed me.

The bike is at the dealer now.
Bike has damage from the crash( 2700 euro). and the driven shaft needs to be replaced. For that the complete engine has to be taken out, high cost.

This should not be able to happen any time.
I know the bike is out of warranty, but one should be able to be sure these things don't happen. The bike had never an accident before, I bought it new.

The dealer is ******

I there a way Moto Guzzi will take a share in the costs?

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Paul Minnaert

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MessaggioInviato: sab 17 giu 2017, 17:08 
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Good luck !

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 Oggetto del messaggio: Re: L'albero fuori dal cambio è rotto
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MessaggioInviato: dom 18 giu 2017, 12:04 
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ciao Paul,
take a look at used parts ;)
http://www.subito.it/accessori-moto/car ... 501364.htm

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Già sostituito il cardano?
In garanzia?

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MessaggioInviato: sab 24 giu 2017, 13:25 
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ch-zep ha scritto:
Già sostituito il cardano?
In garanzia?


No reply from Guzzi

Bike is at dealer, first getting optical damage repaired

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MessaggioInviato: sab 24 giu 2017, 14:51 
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Usually they take one or two weeks to respond... :(
Most probably they will call you at the phone, or will contact the Guzzi-Netherland (if exists) to do so.

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MessaggioInviato: dom 2 lug 2017, 0:29 
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Got the bike back yesterday so now the gearbox is out.
Now I'm thinking, should I change the clutch too when it's open. 62500km now. I also have an almost new clutch but 2012 there were issues with some.  



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I did try to leave the main stand on, to support the engine, but in the end it was blocking the way out for the gearbox.  

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MessaggioInviato: dom 2 lug 2017, 0:38 
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:shock:

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MessaggioInviato: mar 15 ago 2017, 21:27 
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In the end all parts were in so putting things together worked out fine. New Cali 1400 clutch operates with less force.

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And a new color while I had to spray all parts.

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